فروش زمین در کرج

فروش زمین در کرج با کارشناسی دقیق ملک برای خرید و فروش ملک در کرج و حومه

فروش زمین در کرج

فروش زمین در کرج با کارشناسی دقیق ملک برای خرید و فروش ملک در کرج و حومه

فروش زمین در کرج با کارشناسی دقیق ملک برای خرید و فروش ملک در کرج و حومه

پیوندها
  • طراحی بنر
  • طراحی بنر آنلاین
  • طراحی بنر ارزان
  • طراحی بنر حرفه ای
  • طراحی بنر تبلیغاتی
  • بنر
  • طراحی بنر
  • طراحی بنر آنلاین
  • طراحی بنر ارزان
  • طراحی بنر حرفه ای
  • طراحی بنر تبلیغاتی
  • بنر
  • طراحی لوگو
  • طراحی آرم
  • طراحی آرم شرکت
  • طراحی لوگو حرفه ای
  • طراحی لوگو
  • طراحی آرم
  • طراحی آرم شرکت
  • طراحی لوگو حرفه ای
  • طراحی کاور
  • طراحی کاور آهنگ
  • کاور آهنگ
  • طراحی کاور رپ
  • طراحی کاور
  • طراحی کاور آهنگ
  • کاور آهنگ
  • طراحی کاور رپ
  • طراحی لندینگ پیج
  • ساخت لندینگ پیج
  • طراحی صفحه فرود
  • طراحی بنر تلگرام
  • بنر تلگرام
  • طراحی بنر اینستاگرام
  • تبلیغات در اینستاگرام
  • طراحی تراکت
  • طراحی تراکت تبلیغاتی
  • طراحی تراکت آنلاین
  • طراحی هدر سایت
  • هدر سایت
  • طراحی هدر
  • طراحی بنر گیف
  • بنر گیف
  • خرید آپارتمان در کرج
  • خرید آپارتمان در تهران
  • فروش زمین
  • فروش زمین کرج
  • Tasarım
  • kartvizit tasarımı
  • logo tasarımı
  • grafik tasarım
  • Afiş tasarımı
  • ابزار گرافیک
  • سایت گرافیک
  • تعرفه طراحی بنر
  • تعرفه طراحی لوگو
  • تعرفه طراحی بنر
  • تعرفه طراحی لوگو
  • قیمت طراحی بنر
  • تعرفه طراحی لوگو 97
  • طراحی کارت ویزیت
  • چاپ کارت ویزیت
  • طرح لایه باز کارت ویزیت
  • کارت ویزیت لایه باز
  • کارت ویزیت psd
  • کارت ویزیت عکاسی لایه باز
  • کارت ویزیت عکاسی psd
  • کارت ویزیت آتلیه لایه باز
  • طراحی موشن گرافیک
  • تولید موشن گرافیک
  • ساخت موشن گرافیک
  • کارت ویزیت بیمه
  • طرح لایه باز کارت ویزیت بیمه
  • کارت ویزیت بیمه لایه باز
  • کارت ویزیت شخصی لایه باز
  • کارت ویزیت شخصی psd
  • نمونه کارت ویزیت شخصی ایرانی
  • کارت ویزیت شخصی شیک
  • فایل لایه باز کارت ویزیت شخصی
  • کارت ویزیت شخصی گرافیست
  • کارت ویزیت املاک لایه باز
  • کارت ویزیت املاک psd
  • کارت ویزیت مشاور املاک psd
  • کارت ویزیت املاک خارجی
  • نمونه کارت ویزیت املاک مسکن
  • کارت ویزیت مشاور املاک لایه باز
  • انواع کارت ویزیت آرایشگاه مردانه
  • دانلود رایگان کارت ویزیت لایه باز آرایشگاه مردانه
  • طرح کارت ویزیت پیرایش مردانه
  • عکس کارت ویزیت آرایشگاه مردانه
  • کارت ویزیت آرایشگاه زنانه لایه باز
  • کارت ویزیت لایه باز سالن زیبایی
  • کارت ویزیت آرایشگاه زنانه psd
  • نمونه طراحی کارت ویزیت آرایشگاه زنانه
  • طرح لایه باز کارت ویزیت آژانس هواپیمایی
  • کارت ویزیت گردشگری
  • کارت ویزیت آژانس مسافرتی لایه باز
  • طراحی کارت ویزیت آژانس هواپیمایی
  • نمونه کارت ویزیت آژانس هواپیمایی
  • کارت ویزیت آموزشگاه زبان انگلیسی
  • کارت ویزیت آموزشگاه رانندگی
  • کارت ویزیت آموزشگاه کامپیوتر
  • کارت ویزیت پزشکی
  • طرح کارت ویزیت پزشکی لایه باز
  • طراحی کارت ویزیت پزشکان
  • نمونه کارت ویزیت پزشکی
  • نمونه کارت ویزیت پزشک عمومی
  • کارت ویزیت پزشک پوست
  • طرح کارت ویزیت دکوراسیون داخلی
  • نمونه کارت ویزیت معماری لایه باز
  • کارت ویزیت هندسی معماری
  • دانلود کارت ویزیت لایه باز دکوراسیون داخلی
  • کارت ویزیت معماری ساختمان
  • کارت ویزیت شیرینی سرا لایه باز
  • کارت ویزیت قنادی لایه باز
  • کارت ویزیت شیرینی فروشی
  • کارت ویزیت طلا فروشی
  • کارت ویزیت طلا و جواهرات
  • کارت ویزیت بدلیجات
  • کارت ویزیت جواهری
  • کارت ویزیت کافی شاپ لایه باز
  • کارت ویزیت کافه
  • نمونه کارت ویزیت کافی شاپ
  • کارت ویزیت کافی نت لایه باز
  • طرح لایه باز کارت ویزیت کافی نت
  • کارت ویزیت لایه باز کافی نت
  • کارت ویزیت مبلمان اداری
  • کارت ویزیت تعمیرات مبل
  • نمونه کارت ویزیت مبل فروشی
  • نمونه کارت ویزیت موبایل فروشی
  • طرح کارت موبایل فروشی
  • کارت ویزیت موبایل psd
  • کارت ویزیت وکالت لایه باز
  • کارت ویزیت وکالت
  • انواع کارت ویزیت وکالت
  • نمونه کارت ویزیت وکلای دادگستری
  • آموزش طراحی لوگو
  • کتاب آموزش طراحی لوگو
  • فیلم آموزش طراحی لوگو
  • آموزش طراحی بنر
  • آموزش طراحی بنر برای چاپ
  • آموزش طراحی بنر چاپی در فتوشاپ
  • psd kartvizit
  • vektörel kartvizit psd
  • psd kartvizit örnekleri
  • hazır kartvizit tasarımları
  • fotoğrafçı kartvizit
  • fotoğrafçı kartvizitleri vektörel
  • fotoğrafçı kartvizit örnekleri psd
  • fotoğrafçı kartvizit psd
  • fotoğrafçı kartvizit örnekleri
  • psd mağaza
  • vektör mağaza
  • tasarım mağazası
  • blog benim tasarımcı
  • blog tasarımcı
  • آموزش گرافیک
  • مقالات گرافیک
  • آموزش گرافیک
  • سایت گرافیک
  • محصولات گرافیکی
  • طرح لایه باز
  • طرح لایه باز
  • کارت ویزیت لایه باز
  • طراحی کارت ویزیت
  • .
  • آخرین اخبار ورزشی
  • اخبار ورزشی
  • اخبار موسیقی ایران
  • اخبار موسیقی
  • شبکه تبلیغات
  • تبلیغات کلیکی
  • شبکه تبلیغات کلیکی
  • چاپ پارشمن
  • چاپ و تبلیغات
  • چاپ افست
  • اخبار سینما
  • اخبار سینمای ایران
  • سئو
  • سئو سایت
  • مجله تفریحی
  • تفریح و سرگرمی
  • گرافیک
  • سایت گرافیک
  • اخبار جدید
  • اخبار
  • تکنولوژی
  • اخبار تکنولوژی
  • گرافیک
  • طراحی گرافیک
  • تکنولوژی
  • اخبار تکنولوژی
  • گرافیک
  • ابزار گرافیک
  • اخبار طراحی سایت
  • طراحی سایت
  • اخبار تکنولوژی
  • تکنولوژی برتر
  • اخبار طراحی سایت
  • طراحی سایت
  • کارت ویزیت لایه باز
  • طرح لایه باز
  • تبلیغات
  • تبلیغات اینترنتی
  • مجله تبلیغات
  • اخبار بین الملل
  • بین الملل
  • سامان جلیلی
  • saman jalili
  • هواداران سامان جلیلی
  • وب سایت سامان جلیلی
  • اهنگ های سامان جلیلی
  • دانلود اهنگ سامان جلیلی
  • سامان جلیلی اهنگها
  • اخبار سامان جلیلی
  • آخرین اخبار سامان جلیلی
  • ویدیو سامان جلیلی
  • کلیپ سامان جلیلی
  • کلیپ جدید سامان جلیلی
  • کنسرت سامان جلیلی
  • کلیپ کنسرت سامان جلیلی
  • اخبار کنسرت سامان جلیلی
  • مهدی احمدوند
  • هواداران مهدی احمدوند
  • وب سایت مهدی احمدوند
  • mehdi ahmadvand
  • مهدی احمدوند آهنگها
  • دانلود اهنگ جدید مهدی احمدوند
  • دانلود اهنگ مهدی احمدوند
  • اخبار مهدی احمدوند
  • آخرین اخبار مهدی احمدوند
  • کلیپ مهدی احمدوند
  • ویدیو مهدی احمدوند
  • کلیپ جدید مهدی احمدوند
  • کنسرت مهدی احمدوند
  • اخبار کنسرت مهدی احمدوند
  • کلیپ کنسرت مهدی احمدوند
  • رپورتاژ
  • رپورتاژ اگهی
  • گرافیک
  • سایت گرافیک
  • technology
  • تکنولوژی
  • seo
  • سئو
  • گرافیک
  • سئو
  • اقتصادی
  • دنیای اقتصاد
  • خبر
  • khabari
  • خرید آپارتمان در کرج
  • خرید آپارتمان در تهران
  • خرید آپارتمان
  • خودرو
  • خرید خودرو
  • حوادث
  • اخبار حوادث
  • هنر
  • اخبار هنر
  • حوادث
  • اخبار حوادث
  • علمی
  • علم و دانش
  • تبلیغات
  • سایت تبلیغاتی
  • گرافیک
  • اخبار گرافیک
  • تکنولوژی
  • اخبار تکنولوژی
  • آموزش زبان ترکی استانبولی
  • آموزش زبان ترکی
  • مجله
  • مجله اینترنتی
  • turk des
  • turk news
  • turk des
  • turk news
  • /p>

    روحانی- اردوغان

    دولتمردان ایران هنوز عادت نکرده‌اند وقتی پای میز مذاکره با خارجی‌ها می‌نشینند، برای بخش‌خصوصی امتیاز بگیرند؛ هنوز هم قراردادها و تفاهم‌نامه‌های خاص خودشان را امضاء می کنند.

    خبرگزاری مهر- گروه اقتصادی: اردوغان دوباره به ایران آمد. این دومین باری بود که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی به ایران می آمد. او آمده بود تا بار دیگر، اتحادی را برای تجارت خارجی در کنار توافقات سیاسی ببندد؛ اتحادی که حداقل علیرغم اینکه حرف‌های زیادی از آن زده شده ، اما هنوز هم داستان به نفع ایران رقم نخورده است و این ترک‌ها هستند که کالاهای خود را همچنان در بازار ایران می‌فروشند و در عین حال، جریان چشمگیری از قاچاق کالاهای ترک نیز به سمت بازار ایران برقرار است.

     رئیس‌جمهوری ترکیه در راس یک هیات بلندپایه به همراه وزرای اقتصاد، انرژی، گمرک و تجارت و فرهنگ و گردشگری خود به ایران آمد تا بار دیگر همگرایی بیشتر کشورش با ایران را به جهانیان نشان داده و البته رایزنی‌هایی را هم صورت دهد که بتواند بازارگشایی جدیدی برای کالاهای تولیدی ترک داشته باشد. البته او را گروهی از سرمایه‌گذاران و تجار ترک هم همراهی می‌کردند؛ اما در طرف مذاکره ایران، ردپایی از حضور بخش‌خصوصی دیده نشد.

    آنگونه که آمار رسمی می گویند، حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه تا پایان شهریورماه امسال، هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بوده است که از این میزان، ۵ میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار صادرات ایران به ترکیه و دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار هم صادرات ترک‌ها به ایران بوده است. این در حالی است که هدفگذاری شده تا حجم مبادلات تجاری دو کشور به ۳۰ میلیارد دلار افزایش یابد. سطح تعاملات اقتصادی وتجاری ایران و ترکیه در مقایسه با ظرفیت های موجود به حدی است که رهبر انقلاب نیز در دیدار چند روز قبل اردوغان با ایشان، به این نکته اشاره کردند.​

    ایشان با تأکید بر لزوم گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور، گفتند: متأسفانه با وجود ظرفیت‌های فراوان، سطح همکاری‌های اقتصادی در چند سال اخیر هیچ پیشرفتی نکرده و باید در این خصوص، بیش از پیش تلاش و فعالیت کرد.

    حسرت‌های بخش‌خصوصی در اتحاد ایران- ترکیه

     گفته می‌شد، خودروی اردوغان را در خیابان‌های تهران، دستکم ۲۳ خودرو همراهی می‌کردند؛ اما نصیب بخش خصوصی ایران از این هیات بلندپایه، «هیچ» بود. فعالان بخش خصوصی ایران گلایه‌مند هستند که چرا در مذاکرات طرف ترک که یکی از همسایگان اصلی و البته رقبای اصلی ایران در بازارهای هر چند محدود صادراتی به شمار می‌رود، نمایندگان بخش‌خصوصی حضور نداشتند و حتی حضور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران یا تهران را در این دیدارها و مذاکرات اقتصادی شاهد نبودیم ؛ مردانی که همتای سابق خود را این روزها در قامت معاون اقتصادی رئیس جمهور در دولت حسن روحانی می‌بینند و شاید این کمترین انتظارشان باشد که در جریان امضای توافق‌نامه‌ها، به عنوان سکانداران مهمترین تشکل های بخش خصوصی در این مراسم همپای وزیران حضور می داشتند.

    داستان هر چه که باشد، اکنون مقامات بلندپایه دو کشور، تجارت ۳۰ میلیارد دلاری را به عنوان چشم‌انداز روابط تجاری خود ترسیم کرده‌اند؛ اما اینکه سهم بخش‌خصوصی از تحقق این رقم چه باشد و دولت چه تسهیلاتی را برای رقابت تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایرانی برای حضور در بازار ترکیه قائل شود، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و حداقل نشانه‌هایی از اینکه دولت چنین عزمی دارد که جاده‌صاف کن حضور بخش خصوصی ایران در ترکیه باشد، دیده نمی شود.

    به خصوص اینکه، ترکیه دروازه اروپا است و ایرانی‌ها اگر بتوانند شرایط مناسبی در تعاملات تجاری با این کشور داشته باشند و کالاهای خود را با تسهیلات مناسب به این کشور صادر کنند؛ حتما می‌توانند وضعیت بهتری در صادرات به اروپا هم داشته باشند.

    روایت آماری از تجارت ایران و ترکیه

    رضا کامی، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ترکیه می‌گوید: آنگونه که آمار رسمی می گویند، حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه تا پایان شهریورماه امسال، هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بوده است که از این میزان، ۵ میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار صادرات ایران به ترکیه و دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار هم صادرات ترک‌ها به ایران بوده است.

    وی می افزاید: البته هدفگذاری‌های صورت گرفته میان دو کشور این است که حجم تبادلات تجاری به ۳۰ میلیارد دلار برسد؛ رقمی که هدفگذاری بلندپروازانه ای است و در بهترین شرایط در سال ۲۰۱۴ میلادی، در حد ۲۲ میلیارد دلار حاصل شده است؛ یعنی درست در همان سالهای قبل از تحریم اقتصادی ایران.

    اما آمار گمرک ایران هم روایت خاص خود را دارد. آنگونه که آماررسمی می گوید، ترکیه در نیمه نخست امسال، با یک میلیارد و ۶۷۸ میلیون دلار، در ردیف سومین کشور صادرکننده کالا به ایران قرار گرفته و در مقابل، ایران هم سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار کالا به این کشور صادر کرده که بیشترین حجم صادرات را هم گاز، محصولات پتروشیمی و فرآورده های نفتی تشکیل داده است.

    تحقق تجارت ۳۰ میلیارد دلاری چقدر دست یافتنی است؟

    محمد لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در این رابطه به خبرنگار مهر می‌گوید: ترکیه یکی از شرکای مهم تجاری ایران به شمار می‌رود که تقریبا در تمام زمان‌ها در میان ۵ کشور اول طرف تجاری ایران قرار داشته است و با توجه به ارتباطات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی که بین ایران و ترکیه و تجار ایرانی و ترک از نظر همسایگی و هم مرز بودن به خصوص در شهرهای شمالی کشور، وجود دارد، ظرفیت های مناسب و پتانسیل خوبی برای افزایش حجم تجارت وجود دارد؛ ضمن اینکه به هر حال یکی از اهداف برنامه ششم توسعه و همچنین برنامه ۱۴۰۴ افزایش سطح همکاری ها با کشورهای پیرامونی و منطقه بوده است و از این جهت، ترکیه نیز با توجه به همسایگی، جزو اولویت‌های ایران است.

    وی می‌افزاید: در سفر اخیر رئیس‌جمهور ترکیه به ایران، هدفگذاری ۳۰ میلیارد دلاری برای ارتباط با ترکیه مطرح شده که عدد بسیار بزرگی است و برای رسیدن به این سطح، نیازمند تلاش و کوشش جدی از سمت ایران هستیم؛ به خصوص اینکه نباید فراموش کرد که ترکیه علیرغم اینکه یک شریک تجاری مهم برای ایران به شمار می‌رود، تجار این کشور یکی از رقبای جدی ایران برای منطقه هستند و در بازار عراق، قطر و افغانستان نیز شریک اصلی و رقیب جدی ما به شمار می‌رود که در برخی از موارد حتی تضاد منافع هم به چشم می‌خورد و البته در برخی مواقع، مشترکاتی هم داریم.

    به گفته لاهوتی، سطح ۳۰ میلیارد دلاری هدفگذاری شده با توجه به معاملات نفت و گاز، قابل تحقق است و تنها از طریق صادرات و واردات غیرنفتی امکان‌پذیر نیست؛ ضمن اینکه ترکیه از نظر زیرساختهای تجاری شرایط بسیار مناسبی داشته و حجم تجارت آن نسبت به ایران بزرگتر است؛ پس ارتباط این کشور با بازارهای جهانی، بیشتر از ایران است؛ همچنین ترکیه به دلیل عضویت در سازمان جهانی تجارت، از ایران جلوتر است و بنابراین، یکی از اتفاقاتی که باید رخ دهد، انعقاد و بهسازی قرارداد تعرفه ترجیحی است که با ترک‌ها داریم، ولی متاسفانه این تعرفه به دلایلی از کارآمدی لازم برخوردار نیست و تولیدکنندگان ما گلایه مند هستند که این موضوع تقریبا به نفع ترکها بوده است.

    عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران ادامه داد: بنابراین برای رشد حجم تجارت با ترکیه، هم باید زیرساختها و هم مشترکات را تقویت کرد؛ ضمن اینکه باید تعرفه ترجیحی نیز مورد بازنگری قرار گیرد تا بتوان از آن، به نفع دو کشور استفاده کرد؛ نکته حائز اهمیت در این میان آن است که در تجارت، باید هر دو طرف سود ببرند و اگر قرار باشد یک طرف سود ببرد، طرف دیگر حاضر به ادامه فعالیت نیست؛ بنابراین اگر نفت و گاز را هم در تجارت خارجی خود با ترکیه لحاظ کنیم، به عدد ۳۰ میلیارد دلار می‌رسیم که البته مشروط به بازنگری در تعرفه ترجیحی و فراهم سازی زیرساختها است.

    ریال و لیر مبنای تجارت قرار می‌گیرد؟

    لاهوتی معتقد است که تبادلات تجاری به لیر و ریال، با توجه به تحریم‌هایی که وجود داشته و روابط بانکی ما را با مشکل مواجه کرده است، برای ما از درجه اهمیت بالایی برخوردار است؛ ولی متاسفانه دلیل اینکه چرا اجرایی نشده، هنوز مشخص نیست که ضعف بانک مرکزی بوده و یا به عدم همکاری ترکیه برمی‌گردد. 

    البته دیروز ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی در سفر به آنکارا، از انجام توافقات نهایی برای جایگزینی لیر و ریال در تبادلات تجاری دو کشور خبر داده است. آنگونه که اخبار رسمی منتشر شده است، در این سفر، پیش نویس تفاهم سوآپ دوجانبه ریال ایران- لیر ترکیه به توافق و تائید روسای کل بانک های مرکزی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه رسیده است که این تفاهم با هدف تسهیل تجارت با استفاده از ارزهای ملی دو کشور به منظور تامین مالی تجارت و سرمایه گذاری مستقیم بین دو کشور انجام شده است.

    طبق توافق پیش بینی شده در این تفاهم نامه، ریال ایران و لیر ترکیه به راحتی قابلیت تبدیل به یکدیگر را خواهند داشت و این امر به کاهش هزینه های تبدیل و نقل و انتقالات وجوه ارزی برای تجار هر دو طرف، بدون نیاز به استفاده از ارزهای واسط منجر خواهد شد.

    به عبارت دیگر، بانک های عامل دو کشور می توانند بر اساس توافق انجام شده، از ابزارهای پرداخت بین المللی شامل اعتبارات و بروات اسنادی برای تامین مالی تجارت به ارزهای ملی و محلی استفاده کنند.

    به هرحال داستان هر چه که باشد و فارغ از اینکه ۳۰ میلیارد دلار هدفگذاری شده میان ایران و ترکیه، محقق می شود یا خیر، ردپایی از حضور بخش‌خصوصی در این هدفگذاری دیده نمی شود و اگر هم قرار بر این باشد که صادرکنندگان و فعالان بخش خصوصی کما فی السابق، تجارت خود را با ترکیه ادامه دهند، قطعا باز هم بدون حمایت دولت پیش خواهند رفت؛ چراکه از میان انبوه توافق نامه هایی که میان ایران و ترکیه در سفر اخیر اردوغان به امضا رسید، حتی یک توافق نامه با بخش خصوصی هم به چشم نمی خورد.

    حتی غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران هم این نگرانی را به صراحت در دیدار با محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور اعلام کرده و گفته که دولت نسبت به بخش خصوصی بی‌توجهی می‌کند.

    به گفته شافعی ، در مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور از همه بخش‌ها نام برده شد؛ اما نامی از کارآفرینان مطرح نشد یا در مراسم تحلیف رئیس جمهور که از اقشار مختلف جامعه دعوت به عمل آمده بود؛ اما جایی برای فعالان بخش خصوصی در نظر گرفته نشد.

    وی همچنین به حضور رئیس‌جمهور ترکیه در ایران و به قرارداد تجارت ترجیحی که در همین سفر بین دو کشور به امضا رسید، اشاره کرد. شافعی در این مورد گفت: آنچه ترکیه از این قرارداد به دست می‌آورد رقمی بالغ‌ بر یک میلیارد دلار خواهد بود، اما عایدی ایران ۳۲ میلیون دلار است. متأسفانه در این مورد هم نظر بخش خصوصی گرفته نشد.

    http://www.mehrnews.com/

    • hadi asgari

    اقتصادی

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی